streda 1. decembra 2010

CESTOVINY S OMÁČKOU ARRABIATA


Moje najobľúbenejšie cestoviny, hlavne v lete, z čerstvých a voňavých rajčín ♥ 🍅🍅🍅


 Suroviny
500 g cestovín
500 g paradajky
1 ks pór (nemusí byť)
3-4 strúčiky cesnaku
4 PL olivový olej
2 čili papričky
100 g pecorino
soľ


Postup
Pripravím si všetky suroviny: Paradajky nakrájam na menšie kúsky, chilli papričky a pór na plátky, cesnak na drobno, čerstvú petržlenovú vňať nasekám a pecorino nastrúham.
Omáčku obvykle robím z týchto základných surovín, prípadne pór obmieňam za šalotku. Pre doplnenie chute je fajn použiť aj červené víno (1dl), bazalku, trochu cukru a citrónovej šťavy,no omáčka je každopádne výborná aj "len" so základnými surovinami. Hlavne, aby boli kvalitné a čerstvé, to je základ každého dobrého jedla.
Keď mám všetky suroviny pripravené, ako prvé si dám variť cestoviny, omáčka sa robí pomerne rýchlo, stihnem ju kým sa uvaria :-) 
Na olivovom oleji krátko opečiem nakrájaný cesnak a čili papričky, len aby sa rozvinula ich vôňa. Ja som tentokrát čili vynechala.
Pridám pór, premiešam a krátko spolu opečiem.
Pridám nakrájané paradajky..
.. osolím, premiešam..
.. a krátko povarím.
Nakoniec pridám čerstvú petržlenovú vňať..
..premiešam..
.. a odstavím od zdroja tepla. Omáčka je hotová naozaj za pár minút. Nie je dôvod zeleninu zdĺhavo mučiť varom, stačí ju len prehriať a paradajky aj pór si zachovajú svoju peknú farbu a chuť. 
Medzitým sa mi dovaria cestoviny, akurát čas spojiť ich s omáčkou :-) Odkvapkané cestoviny vložím do omáčky, premiešam a podávam posypané pecorinom (úvodný obrázok),
alebo ich vložím do misiek, prelejem omáčkou a posypem pecorinom. Ako komu vyhovuje viac. Ja preferujem priamo do omáčky.

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Printfriendly