sobota 18. februára 2017

Ak nie doma, tak kde?

Nie som veľmi reštauračný typ. Varím často a rada, od jednoduchých jedál, cez tie, ktoré si vyžadujú splnenie špecifických dietetických požiadaviek, až po kulinárske delikatesy zo svetových kuchýň. Neberiem to ako povinnosť, varím s nadšením a je to pre mňa relax, nerobí mi problém ísť do kuchyne hoc aj o polnoci.

Len málo chodím do reštaurácií, nevyhľadávam to, mám rada svoje jedlo pod kontrolou a v reštaurácii netuším aké suroviny použili, ako ich pripravili, v akom prostredí atď., roky si varím sama a jednoducho som navyknutá na určitý štandard, kvalitu, ktorú nerada podliezam a k reštauráciám veľkú dôveru nemám. Ono je to tak, keď si človek zvykne na skutočné jedlo, veľmi intenzívne vníma rozdiel. Občas ma okolnosti primäjú nejakú reštauráciu, či fast food navštíviť a buď sa im potom zase veľmi dlho vyhýbam, alebo som príjemne prekvapená. Naposledy ma takto príjemne prekvapili v Bratislavskom Freshmarkete, v prevádzke Chefstreet a to tak, že som sa rada v krátkom čase vrátila aj druhýkrát. Ten prvý som nie veľmi ideálne prišla práve počas obeda, market praskal vo švíkoch, kto nie je fanúšikom ľudských más a davov ako ja, možno si nájde príhodnejší termín. Letmo som omrkla všetky prevádzky (ako sa na prvú návštevu patrí) a viaceré ma zaujali, no nakoniec som skončila v tej, ktorá ponúkala moje obľúbené indické jedlá. Prilákala ma k nej vôňa čerstvo pečených placiek, ako som neskôr zistila - originál pripravených v tandoori peci. Paráda! Robievam doma rôzne indické placky, ale tú špecifickú vôňu a chuť, čo im dáva tandoori pec veru nedosiahnem. Ponúkané jahňacie (Lamb biryani) sa mi zdalo trochu chudobné (nepomerne viac ryže k mäsu), tak som si zobrala maslové kura (Butter chicken), ktoré sama varievam (podľa Mišky), spomínané placky a basmati ryžu. Veľkosť porcie bola pre mňa akurát (chlap-drevorubač by zniesol asi o čosi viac), jedlo bolo chuťovo vyvážené, dobré, nepresolené (ako väčšina fastfoodov), ani neprekorenené. Trochu ma zaskočila kukurička v basmati ryži, ale skvelé placky dojem vyvážili, celkovo mi jedlo chutilo, zastavila som sa poňho o pár dní znovu, bolo tiež v ponuke. Tá je zverejnená na týždennej báze na FB stránke prevádzky. Okrem "butter chicken" sme mali možnosť ochutnať sicílske "arancini", tiež celkom vydarené. Michelinovskú hviezdu nehľadajme, ale na úrovni klasickej bratislavskej/slovenskej fast food prevádzky celkom slušné, aj preto u nich príležitostne rada ochutnám aj iné "street" jedlá. Našliapnuté majú, dúfam, že kvalitou budú už len stúpať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Printfriendly