utorok 14. januára 2014

PLNENÉ ŠAMPIŇÓNY


Suroviny
 Šampiňóny:
4ks čerstvé hnedé šampiňóny (stredne veľké)
115g syr feta
1/2 ks červená cibuľa
4 plátky slanina, alebo prosciutto
olivový olej a mleté čierne korenie podľa potreby

Príloha (bulgur):
1 šálka bulgur
1/2 ks červená cibuľa
3 ks mrkva
2 šálky zeleninový vývar
maslo a soľ podľa chuti

Mrkvový šalát:
3-4 ks mrkva
1 ks jarná cibuľka
soľ, cukor a šťava z citróna podľa chuti


Postup
Šampiňóny: Šampiňóny som očistila, odlomila hlúbik a upravila kraje.
Fetu som pomrvila do misky a zmiešala s nadrobno nakrájanou červenou cibuľou. Mala som jednu stredne veľkú. Polovicu z nej som zmiešala s fetou, druhá išla neskôr do bulguru.
Zmesou som naplnila všetky hlavičky. Uvedené množstvo syra vyšlo presne na všetky štyri. Nesolím, slanosť fety je postačujúca.
Navrch som položila plátok anglickej slaniny, posypala čerstvo mletým čiernym korením a trochu pokvapkala olivovým olejom.
Piekla som asi 20 minút na 180°C. Šampiňón zbytočne neprepekám, aby nebol vysušený a gumový.
Kým sa piekli, pripravila som si prílohu - bulgur.
Príloha: Na troche oleja som opiekla druhú polovicu červenej cibule, nakrájanej nadrobno. Po chvíli som pridala na malé kocky nakrájanú mrkvu.
Premiešala som ich spolu a prisypala šálku (cca 2dl) bulguru.
Ten som premiešala s cibuľou a mrkvou a zaliala dvoma šálkami (4dl) horúceho zeleninového vývaru. Osolila som a povarila 2-3 minúty. Pod pokrievkou som ho nechala odstáť cca 20 minút. Potom som ešte primiešala zopár plátkov masla.Nakoniec som urobila rýchly sladko-kyslý mrkvový šalát.
Šalát: Očistenú mrkvu a jarnú cibuľku som nakrájala na kolieska, veľmi jemne dochutila soľou, cukrom a pár kvapkami citrónovej šťavy. Ak je mrkva sladká, cukor ani netreba.
Šampiňóny boli akurát slané a šťavnaté, bulgur so svojou jemne orieškovou chuťou sa k nim hodil a sladko-kyslý mrkvový šalát to celé osviežil.
Kto nemá rád šampiňóny, môže ich vymeniť za paradajky, ja tiež obvykle takto s fetou, červenou cibuľou a prosciuttom robím plnené paradajky. Vrele odporúčam.
Hlúbiky som samozrejme nevyhodila, ale použila do praženice. Môžu sa aj nadrobno nakrájať a zamiešať do bulguru.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Printfriendly